1864-1901
French painter and printmaker. He is best known for his portrayals of late 19th-century Parisian life, particularly working-class, cabaret, circus, nightclub and brothel scenes. He was admired then as he is today for his unsentimental evocations of personalities and social mores. While he belonged to no theoretical school, he is sometimes classified as Post-Impressionist. His greatest contemporary impact was his series of 30 posters (1891-1901), Related Paintings of Henri De Toulouse-Lautrec :. | Die Bar | In Bed, | the bed | The Toilette | Henry Samary | Related Artists:
Josep Morell MaciasSpain (1899- 1949 )
painted Arreglant-se per anar a ballar in 1882
Benozzo GozzoliItalian Early Renaissance Painter, 1420-1497
Italian Renaissance painter. Early in his career he assisted Lorenzo Ghiberti on the east doors of the Baptistery in Florence and Fra Angelico on frescoes in Florence, Rome, and Orvieto. His reputation today rests on the breathtaking fresco cycle The Journey of the Magi (1459 ?C 61) in the chapel of Florence's Medici-Riccardi Palace. His work as a whole was undistinguished, however. He painted several altarpieces and a series of 25 frescoes of Old Testament scenes, now badly damaged, for the Camposanto in Pisa (1468 ?C 84).
louis masreliezLouis Masreliez (Adrien Louis Masreliez) född 1748 i Paris död 19 mars 1810, var en svensk målare, tecknare, grafiker och inredningsarkitekt.
Han var äldre bror till ornamentsbildhuggaren Jean Baptiste Masreliez och son till Jacques Adrien Masreliez, också han en ornamentsbildhuggare, som kallats till Sverige från Frankrike för att medverka vid uppförandet av Stockholms slott. Jacques Adrien Masreliez grundade således konstnärssläkten Masreliez i Sverige.
Louis Masreliez kom till Sverige 1753. Han började sin utbildning vid Ritarakademien vid 10 års ålder. Vid ritarakademien saknades utbildning i måleri, varför Masreliez inledde studier vid Lorens Gottmans verkstad. 1769 tilldelades han ett statligt studiestipendium som han använde till en studieresa till Paris och Bologna. 1773 lämnade han Bologna och bosatte sig i Paris, där han bodde under åtta år. Han återvände till Sverige 1782, där han blev ledamot av Konstakademien och året därpå professor i historiemåleri. Han blev rektor för akademien 1802 och direktör 1805.
Till hans genombrottsverk räknas Gustav III:s paviljong i Hagaparken